• Колцентр: (044) 290-88-12
  • Центральный офис
  • Филиалы
  • Вакансии
  • Личный кабинет
Интервью с експертом
Завершается 2018 год... Падение или рост, упадок или процветание?!
Каждый декабрь бизнесмены подбивают итоги года и оценивают результат. Рынок строительных материалов, со всей присущей ему спецификой, упорно диктовал условия, менял устоявшиеся нормы, а некоторым даже давал возможности. Мы задали 3 вопроса 3-м экспертам рынка из разных регионов Украины, чтобы понять каков у них результат 2018 года и что они думают про потенциал 2019-го.
Храбан Петр
Владелец
ООО «ДахТрейд»
г. Ровно
Шагин Владимир
Владелец
ООО «ПРОФМЕТ»
г. Харьков
Голяка Олег
Владелец
ООО «Артифэкс»
г. Львов
1 КАКОВ ВАШ РЕЗУЛЬТАТ В 2018 ГОДУ? ЧТО ПОМОГЛО, А ЧТО ПОМЕШАЛО ДОСТИЖЕНИЮ ЦЕЛЕЙ? ПОЧЕМУ?
Наша команда задоволена результатами роботи у 2018 році. Попри те, що впродовж останніх декількох років спостерігається деяке падіння ринку будівельних матеріалів, ми маємо позитивну динаміку в обсягах реалізації. Зростання на падаючому ринку – це чудовий результат. Досягненню наших цілей сприяло те, що ми маємо злагоджену роками та викликами команду. Коли ви працюєте понад 15 років разом, то не постає питань зі швидкістю обміном інформацією, оперативним реагуванням та ефективним делегуванням повноважень. Ключовим фактором успішної роботи «ДахТрейд» стали постійна співпраця з архітекторами, виконробами, бригадами, а також підтримка стійкої лояльності клієнтів до компанії. Перешкодами ж на шляху ставали валютні коливання, зміщення покрівельного сезону та здорожчання вартості міжнародних перевезень.
2018 годом не совсем доволен. Причина – стагнация рынка, уход части объемов в дешевый сегмент. Наблюдался рост в бюджетном строительстве и в строительстве массового жилья. Был и есть стабильный спрос в сегменте премиум и премиум +, в котором очень серьезно обострилась конкуренция.
Кожен прожитий рік я особисто вважаю як поразку, тому що час минув, а досягнути можна було і більшого. Нашій компанії допомогло навчання! Теоретичні знання та практичні навички додали нам впевненості в поведінці з клієнтами, ми зрозуміли як правильно доносити необхідну нам та замовнику інформацію. Це значно полегшило нам підписання договорів та виконання робіт. На заваді руху вперед часто ставали прояви економічної ситуації та факт того, що велика частина замовників не має змоги придбати ті товари, які вимагає сучасне і майбутнє життя. Ми завжди пропонуємо «Майбутнє + 1 крок вперед», але в більшості на заваді кошторис будівництва.
2 ЧЕМУ НАУЧИЛ ВАС 2018 ГОД? КАКИЕ ВЫВОДЫ В РАБОТЕ СДЕЛАЛИ И КАКОЙ ОПЫТ ПРИГОДИТСЯ В 2019?
Основними висновками з роботи в 2018 році стало усвідомлення:

1.Необхідність постійної маркетингової підтримки компанії, навіть якщо ти визнаний гравець на своєму ринку;

2.Важливість автоматизації бізнесу. В нашому випадку, це впровадження CRM-системи;

3.Потреба у програмі лояльності для ключових груп клієнтів.

4.Ми зрозуміли, що український клієнт починає ставати раціональнішим та вимогливішим і у нього відбулася зміна пріоритетності факторів в процесі прийняття рішення при купівлі будівельних матеріалів. Якщо раніше ключовим фактором була ціна, а далеко за нею термін експлуатації, екологічність та гарантія, то зараз вона змістилась на другорядний план.

В течение года было достаточно работы. Что-то продавалось лучше, что-то хуже. Однозначно увеличился объем в дешевом сегменте. Заказов по тем товарам, что продает компания «ПРОФМЕТ» – достаточно. Часть объемов продаж ушла в более дешевые сегменты – металлические кровли, кровли из битумной черепицы. Меньше стало продаж натуральной керамики. Но мы увеличили продажи облицовочного кирпича. Сейчас ставим цель - обеспечить заказчика полным сервисом при строительстве дома – от фундамента и фасада до кровли.
2018 рік навчив мене бути собою, працювати з надійними партнерами зі стабільним і чітким зворотнім зв’язком. Чим тісніша та надійніша команда тим більші шанси досягти великої мети. Я давно взяв за приклад підхід компанії Roto і в цьому році значно вдосконалив робочі процеси, які тепер дозволяють притримуватись принципів німецької компанії:

«Виготовленно професіоналами», «Реалізовано професіоналами», «Змонтовано професіоналами». Наприклад, ми розширили штат монтажників мансардних вікон і підтягнули їх знання та вміння шляхом навчання та отримання відповідних сертифікатів. Тому замовники нашої компанії можуть бути спокійні за будь-які примхи природи. І такого підходу ми притримуємось у всьому.

3 КАКИЕ ИЗМЕНЕНИЯ/ТРЕНДЫ ОЖИДАЮТ СТРОИТЕЛЬНЫЙ РЫНОК В 2019 ГОДУ?
В 2019 році український ринок очікують президентські та парламентські вибори, які до того ж відбудуться в розпал будівельного сезону, тому спланувати тенденції росту складно. Безумовно, в наступному році будівельні компанії відчують потребу в розвитку своїх digital-інструментів (сайтів, інтернет-магазинів, власних каналів та сторінок у соцмережах). А також радимо поповнювати товарний асортимент енергоефективними та екологічними позиціями, на які в Україні зростає попит.
Необходимо обратить внимание на фальцевые кровли. Есть объемы и в плоских кровлях. В тренде будет, по прежнему – металл, битумка, керамика. Деньги есть у системных и последовательных в ведении бизнеса заказчиков. Но, чтобы их освоить нужно проявить гибкость в работе с каждым заказом.
Наближається рік внутрішнього хвилювання – вибори президента України, які навряд принесуть динаміки в будівництві. Що ж до тренду, то це «якість». Будівельний ринок переживає низьку якість матеріалів та низьку культуру будівництва. Це моя думка. Багато хто зі мною може не погодитись. Будівельна галузь в Україні тільки починає наближатись до стандартів, які вимагає сьогодення та суспільство. Який би не був наступний рік, але з економіки мені добре відомо, що при поганій економічній ситуації в країні першим занепадає будівництво, але ж і першим виходить з кризи при зворотніх сигналах покращення становища. Тому всім нам бажаю, щоб 2019 рік подав сигнали росту.